Op deze pagina foto's van de auto's die ik zelf heb gehad. Het zijn helaas niet allemaal de originele versies en ze staan ook niet allemaal op chronologische volgorde, vooral de wat oudere auto's niet. Ik heb er in totaal tot op heden 31 gehad. Bij sommige van deze auto's heb ik er nog een leuk verhaaltje bij.


Foto 1: Volkswagen kever.

Een oud bakkie die bijna iedere morgen aangeduwd moest worden. Ik kon de accu nergens vinden maar uiteindelijk na dagen zoeken vond ik die onder de achterbank.




Foto 2: Fiat 127


Foto 3: Ford Capri



Foto 4: Ford Taunus

De mijne had een zwarte jaloezie op de achterruit en een vinyl dakje met schuifdak



Foto 5: Ford Taunus,


Foto 6: Ford Taunus station

Mijn versie had ik versierd met 2 grote scheepshoorns op het dak en 2 losse ronde remlichten had ik aan de binnenkant van de achterklep gemonteerd (toen waren ze verboden, nu al jaren verplicht). En een grote sticker van een adelaar op de motorkap. In die tijd had ik ook een bijbaantje bij de Dela als lijkendrager. (niet met m'n eigen auto hoor)


Foto 7: Ford Granada


Foto 8 : Ford Consul met vinyl dak en schuifdak

Een fantastische 3 liter motor, 6 cylinders en verbruikte net zoveel olie als benzine. Ik weet nog dat ik met mijn broer naar de verjaardag van mijn nichtje in Veenendaal ging. Gezellig kletsen in de auto en niet in de gaten had dat ik 180 km per uur reed totdat een politieagent mij staande hield en een proces verbaal uitschreef. Was een dure verjaardag.


Foto 9: Morris Princess

Wat een ellende. Koop nooit een Engelse auto. Vaak storingen en je kunt zelf niets doen als je geen engels gereedschap hebt.


Foto 10: Alfasud,

Auto was van mijn ex-vriendinnetje (heeeuuul lang geleden). Lekker racekarretje.


Foto 11: Renault 16 TL

Tijdens een ritje samen met m'n eerste serieuse vriendin. Blijkbaar heeft ze last van wagenziekte en kotste op een gegeven moment ook de auto onder. Ze baalde hier enorm van want ik had deze auto nog maar 1 dag.


Foto 12: Mitsubishi Celeste


Foto 13: Mitsubishi Colt


Foto 14: Citroen 2 CV

Auto van m'n van derde vriendinnetje. Tip; zet de auto niet voor het huis van je aanstaande schoonouders, zeker niet als je uitgebreid afscheid wil nemen van je vriendin want de claxon zit in de weg en dan loop je kans dat je aanstaande schoonmoeder tegen het raampje aan tikt. Weer wat geleerd, eerst dus maar op een afgelegen plekje afscheid nemen.



Foto 15: Citroen 2 CV


Foto 16: Citroen GSA

Startklaar om naar Parijs te vertrekken, had ik plots het contactslot in mijn hand. Wat nu? Gelukkig had ik een technische zwager die de draden van het slot had verbonden aan wat schakelaars en een drukknop. Als ik de auto wilde starten moest ik eerst 3 schakelaars omzetten en op de startknop drukken. Ik had wel het gevoel dat ik in een vliegtuig zat. Het werkte goed dus we konden gelukkig toch nog naar Parijs.




Foto 17: Mitsubischi Galant

Op een vroege zaterdagochtend zei ik tegen mijn vrouw (inmiddels ex) dat ik naar de praxis ging. Maar naast de praxis zat de Mitsubishi garage, ik dus even kijken en vervolgens kwam ik thuis met een mooie bordeaux rode Mitsubishi Galant. Een hele fijne auto, we zijn er nog mee naar Venetie geweest.


Foto 18: Citroen BX



Foto 19: Citroen CX


Foto 20: Citroen CX Prestige

Wat een heerlijke auto om in te tijden, zweeft over de weg.


Foto 21: Citroen Xara Coupe


Foto 22: Toyota Carina

Deze kochten we splinternieuw en maar meteen een lange  rit maken naar Duitsland (AKen), midden in het centrum begaf de auto het.  Omdat de stuurbekrachtiging niet meer werkte kregen we de auto niet over de hoge stoep geduwd. We spraken een voorbijganger aan met de vraag of die wilde helpen duwen. Waarop de Duitser antwoorde "Warum?". We werden toen zo boos dat er oerkrachten vrij kwamen en we de auto toch over de stoep geduwd kregen. Achteraf bleek dat de garage vergeten was de accupolen weer goed vast te draaien.


Foto 23: Citroen Xara Picasso


Foto 24: Citroen Xara Picasso automaat

Een ruime gezinsauto met een hele slechte automaat. Na diverse klachten te hebben ingediend bij Citroen Nederland zonder resultaat heb ik deze maar gauw ingeruild tegen mijn eerste Mercedes-Benz.


Foto 25: Mercedes-Benz C200 (originele foto)


Foto 26: Mercedes-Benz E-240 (originele foto)

Een auto die wel erg schadelijk reed, het leek wel of de brandstoftank lek was.


Foto 27: Mercedes-Benz C220-CDI (originele foto)

In eerste instantie op Nederlands kenteken totdat ik naar Belgie verhuisde.


Foto 28: Mercedes E-320 CDI (originele foto)

Wat heb ik van deze auto genoten, full loaded en rijd fantastisch, een 3 liter motor met de nodige PK's.

Helaas heb ik deze na mijn ontslag als systeembeheerder bij mijn vorige werkgever moeten verkopen, was alleen al 250 euro per maand kwijt aan belasting en verzekering. Het doet nog zeer.

Een maand na mijn ontslag was ik gelukkig alweer aan het werk (was inmiddels 50 jaar oud) als buschauffeur lijndiensten maar wel met een veel lager loon. Maar geld zegt niet alles, ben happy met mijn baan, had ik veel eerder moeten doen.



Foto 29: Seat Leon (originele foto)

Dus dan maar de overstap naar iets kleiners. Was in het begin wel wennen, maar ja alles went op een gegeven moment.


Foto 30: Seat Ibiza (originele foto

Na de diploma uitreiking van een dochter van mijn vriendin, die nogal wat wijntjes achterover had geslagen, werd op weg naar huis mijn auto onder gekotst. Ondanks dat ik direct bij thuiskomst de smeurie had opgeruimd en schoon gemaakt, rook de auto weken later nog zuur.


Foto 31: Opel Karl (originele foto)

 


Foto 32: Is besteld en dit is tevens ook mijn eerste Peugeot.
En nu maar heel veel geduld hebben want vanwege een zwaar chiptekort in de auto industrie  zal  de levering pas eind 2021 zijn.
Pfffff. lang wachten dus. En ja, dit is ook de kleur die ik besteld heb.